1. Cold Weather, [USA], Aaron Katz, [2010], **
Συμπαθής ταινία μυστηρίου / slacker comedy, σαν ταινία του Woody Allen με λιγότερο καλές ερμηνείες, λιγότερο καλές ατάκες και πιο αργούς ρυθμούς, το Cold Weather θα παραμείνει στη μνήμη μου μόνο για το γεγονός ότι η προβολή του συνέπεσε με την απότομη πτώση της θερμοκρασίας και την οριστική έλευση του χειμώνα.
Το φιλμ έκανε πρεμιέρα στο SXSW Festival και αυτό είναι άκρως ενδεικτικό για το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Να το δω? : Αν ανήκεις στο κοινό στο οποίο απευθύνεται, γιατί όχι?
2. La Lisiere (The Edge), [France], Geraldine Bajard, [2010], **
Να το δω? : Αν ανήκεις στο κοινό στο οποίο απευθύνεται, γιατί όχι?
2. La Lisiere (The Edge), [France], Geraldine Bajard, [2010], **
Ένας ωραίος πλην υπερβολικά φλώρος -μέχρι παρεξηγήσεως- νεαρός γιατρός πιάνει δουλειά σ'ένα μικρό οικισμό έξω από ένα δάσος, στο οποίο κόβουν βόλτες τα βράδια μυστηριώδεις έφηβοι..
Πολλα υποσχόμενο και ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό φιλμ, σε προδιαθέτει αν μη τι άλλο ότι θα παρακολουθήσεις μια ενδιαφέρουσα -γιατί όχι και συναρπαστική- εκδοχή της χιλιοειπωμένης αυτής ιστορίας του 'ξένου' που εισέρχεται σε μια μικρή κοινωνία κι έρχεται αντιμέτωπος με το μεγάλο μυστικό της. Η άνευρη και επίπεδη ερμηνεία του πρωταγωνιστή του, δυστυχώς καθιστά κάπως αδιάφορη την παρακολούθηση της έτσι κι αλλιώς προβλέψιμης πλοκής, καταδικάζοντας το φιλμ της Bajard σε μια συμπαθητική μετριότητα.
Να το δω? : Καλές οι προθέσεις, ατυχές το αποτέλεσμα.
3. In A Better World, [Denmark], Susanne Bier, [2010], ***
Να το δω? : Καλές οι προθέσεις, ατυχές το αποτέλεσμα.
3. In A Better World, [Denmark], Susanne Bier, [2010], ***
Οφθαλμός αντί οφθαλμού ή γύρισμα και του άλλου μάγουλου? Εκδίκηση ή συγχώρεση? Δύσκολα και πάλι τα θέματα με τα οποία καταπιάνεται η Bier, και όπως είναι αναμενόμενο, το δράμα χτυπάει κόκκινο και στην τελευταία της ταινία. Διαθέτοντας ένα εξαιρετικό καστ στο σύνολό του (θαυμάσιες οι ερμηνείες των δύο μικρών αγοριών) το φιλμ της φετινής αγαπημένης στο Ελληνικό κοινό Δανέζας δημιουργού ακροβατεί επικίνδυνα ανάμεσα στην υπερβολή και την κοινοτοπία, φλερτάροντας παράλληλα σε ξεδιάντροπο βαθμό με την Ακαδημία (όχι τη δική μας, αυτή που δίνει τα Όσκαρ). Η Bier όμως είναι μανούλα στο είδος και το σώζει στο 90', κερδίζοντας τη συμπάθεια (και το δάκρυ) του θεατή.
Ο χιονιάς που έπληξε τη Βόρεια Ευρώπη μας στέρησε τη χαρά της παρουσίας της σκηνοθέτιδας, η οποία, κατάφερε σε χρόνο ρεκόρ να βιντεοσκοπήσει και να ανεβάσει στο rapidshare ένα ευχαριστήριο βίντεο - χαιρετισμό, γιορτάζοντας την τιμητική της διάκριση με ένα ποτήρι σαμπάνια (εδώ την πιστέψαμε πιο πολύ, καθώς λίγο το κρύο, λίγο η σαμπάνια, σα να παραήταν εύθυμη και τρεμάμενη..) Τη διάκριση παρέλαβε για λογαριασμό της ο Δανός πρέσβης συνοδεία της beautiful syntrofos του (έτσι μας τη σύστησε).
Να το δω? : Δεν απογοητεύει τους φαν της Bier, παραμένει όμως Αμερικανιά.
4. Ovsyanki (Silent Souls), [Russia], Aleksei Fedorchenko, [2010], ****
Να το δω? : Δεν απογοητεύει τους φαν της Bier, παραμένει όμως Αμερικανιά.
4. Ovsyanki (Silent Souls), [Russia], Aleksei Fedorchenko, [2010], ****
Ένα ποιητικό ταξίδι αποχαιρετισμού, αναμνήσεων και χαμένων παραδόσεων που καταφέρνει να συγκινήσει τόσο το μυαλό όσο και τις αισθήσεις, ένα φιλμ εξαιρετικό απ'άκρη σ'άκρη.
Προσθέτω μόνο πως το τρίτο φιλμ του Fedorchenko έχει ως διευθυντή φωτογραφίας τον Mikhail Krichman (Η Επιστροφή).
Να το δω? : Το σπουδαίο ρωσικό φιλμ του φετινού Φεστιβάλ. Μην το χάσετε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου