Τρίτη, Μαρτίου 17, 2009

11th T.D.F. : Day 4: Monday 16.3.2009

1. Persona Nob Grata, [Belgium], Fabio Wuytack, [2008], **1/2


Βενεζουέλα, δεκαετία του '60. Ο βέλγος ιδεαλιστής ιερέας Φρανς Ούιτακ προσπαθεί να ξεσηκώσει τους εξαθλιωμένους κατοίκους της παραγκούπολης του Καράκας ενάντια στην δυσανάλογη κατανομή του πλούτου και στις άθλιες συνθήκες διαβίωσης, συνέπεια του καταπιεστικού 'δημοκρατικού' καθεστώτος. Τριάντα πέντε χρόνια μετά τη δεύτερη απέλασή του από τη χώρα επιστρέφει, αυτή τη φορά μαζί με το γιο του, ο οποίος κινηματογραφεί την ιστορία του. Με πλάνα αρχείου, αναπαραστάσεις σκηνών και συνεντεύξεις των παλιών συναγωνιστών [καθώς και με μερικά υπέροχα πλάνα της παραγκούπολης από ψηλά] ο Wuytack καταφέρνει να δώσει έναν γρήγορο ρυθμό στο φιλμ, και να συνεπάρει ενίοτε το κοινό του [ειδικά όλοι οι φίλοι της Λατινικής Αμερικής ενθουσιάστηκαν, Βίβα Λα Ρεβολουθιόν και τα σχετικά..]. Ο θαυμασμός του για τον πατέρα του είναι βέβαια απέραντος και η ταινία είναι σχεδόν αγιογραφία, αλλά του το συγχωρείς γιατί σε πείθει για τις ειλικρινείς και αγνές του προθέσεις [ακόμη και μετά το πέρας της ταινιας, στο Q&Α, συνέχισε ακάθεκτος την εξύμνηση]



Να το δω?: Ειδικά αν ανήκεις στους προαναφερθέντες φίλους..

2. Schoolwave On The Rocks, [Greece], Αλέξανδρος Γραμματόπουλος, 2008, -


Ή αλλιώς, το δεύτερο μέρος αυτού του φιλμ. Διαφορετική διοργάνωση, διαφορετικά συγκροτήματα, χαβαλές, αδρεναλίνη, εφηβική ενέργεια, πολλή μουσική.. μια ευχάριστη ένεση αισιοδοξίας, όχι τόσο για το μουσικό μέλλον της χώρας μας, αλλά για την ωραία [και τόσο επίκαιρη] γενιά των 16ρηδων..

Να το δω? : Αισθητά λιγότερος κόσμος από πρόπερσι όμως..

3. Genderpop, [Greece], Κωνσταντίνος Γιάνναρης, [2008], -


2008, Genderpop festival στο Bios, και ο Γιάνναρης με μια κάμερα στο χέρι τριγυρνά ανάμεσα στον κόσμο και τις διάφορες performances. Με γρήγορο μοντάζ, μεταφέρει την επικρατούσα ατμόσφαιρα, αλλά φυσικά την παράσταση κλέβουν τα απολαυστικά του σχόλια [με κορυφαίο το "πιστεύεις ότι τον βίαζε ο πατέρας του όταν ήταν μικρός?" που απηύθυνε προς θεατή μετά το τέλος της performance ενός καλλιτέχνη..]. Πειράζοντας [ενίοτε και παρενοχλώντας] συνεχώς το κοινό ή και τους καλλιτέχνες, προσφέρει μια εύθυμη νότα, διακωμωδώντας ίσως και λιγάκι τη δηθενιά του αβαν γκαρντ που αναπόφευκτα χαρακτηρίζει τέτοιου είδους εκδηλώσεις..

Να το δω? : Σα να'σουν εκεί..

Δεν υπάρχουν σχόλια: